2013. április 14., vasárnap

Az emberi kapcsolatok pszichológiája: PÁRKAPCSOLAT (Dr. Bagdy Emőke)


„Sok nőt ismerek, akiknek nagyon jólesik támaszkodnia a férjére, mert így látta otthon is. Ők a komplementer pár. Sokan ma is úgy mondják: az Uram. De hát az igazi női természet <nyuszis> – mondja a pszichológus, hozzátéve: „a női odaadás, a gondoskodó attitűd, az alárendelődés egy extrém formája, de a komplementer kapcsolatokban ez önként történik, mellesleg meggyőződésem, hogy erre a legtöbb férfi alapvetően vágyik.” Sok nő azonban a félreértett emancipáció miatt férfiként szeretne viselkedni, ahelyett, hogy „az okos nő azt mondaná: rendben van, te vagy a király, de én teszem fel a fejedre azt a koronát. Én tudlak királyommá tenni, ha te engem királynővé teszel. Mert a mosogatólány nem párja egy királynak. És máris ott vagyunk, hogy add meg nekem mindazt, ami egy nőnek szükséges, és akkor én is mindent megadok, ami egy férfinak szükséges” –  mondta Bagdy Emőke pszichológus 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése