A lapunkban már bemutatott (Elbírja-e a demokráciát a magyar osztályterem), a budapesti Madách-gimnáziumban tanító Prievara Tibor a blogján számol be a tanulságos kísérletről.
„Tavaly kihívtam több osztályt, hogy óra alatt küldjenek el nekem egy sms-t úgy, hogy én nem veszem észre. Elég magabiztos voltam, azt gondolván, hogy azért nagyjából tudom, hogy mi minden történik körülöttem. Csúnya bukás lett a vége, csak az nem küldött sms-t, aki nem akart.”
Idén megismételte a tesztet (immár a korábbinak a tapasztalataival), és egy kilencedikes osztállyal játszotta el ugyanezt. Mint írja, gondolta, hogy nem fog idén sem nyerni, de az, ami következett, egészen megdöbbentette.
Volt, aki selfie-t küldött, de olyan is, aki lefotózta a tanárt, és a fejére e macskát applikált, és ezt küldte el neki. Mindezt úgy, hogy az angolóra folyt, a pedagógus pedig semmit nem vett észre.
„És ismét bebizonyosodott – fogalmunk sincs arról, hogy mi történik az osztályteremben... már ha nem akarják a diákok, hogy fogalmunk legyen” – összegezte a tapasztalatokat Prievara Tibor.
A mobiltelefonokat – az általában jellemző tiltás helyett – egyébként lehetne értelmes célokra is felhasználni az oktatásban. Vannak erre ígéretes magyar kísérletek is. Erről itt írtunk.
(Forrás: HVG.hu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése