2018. január 4., csütörtök

Minden energia

Kapcsolódó kép

Az 1970-es évek elején a Findhorn nevű közösség egyik igazgatója voltam.
Ez a skóciai, mélyen spirituális közösség elkötelezett a természettel való élő és működő kapcsolat iránt. 
A Findhorn közösségi házban lakók rendszeresen gyakorolták azt, hogy tudatosan szeretetet küldtek a kertben található növényeknek. 
Az eredmények fantasztikusak lettek. 
Mindenféle vegyszer nélkül a Findhorn kertjében különleges méretű és fajtájú növények, virágok, gyümölcsök és zöldségek teremtek. 
A környéken a csodájára jártak a nem mindennapi jelenségnek.

Egy nap Peter, a Findhorn társalapítója megkért, hogy csatlakozzak hozzá, mert meghívta teára a helyi lelkipásztort és feleségét. 
Egy darabig udvariasan csevegtünk a tea mellett, majd Peter azt indítványozta, hogy nézzük meg a kertben a rózsabokrokat, amelyeket több mint egy évvel ezelőtt ültettünk. 
Peter elmagyarázta, hogy a lelkipásztor volt a „kertész”, aki segített a rózsatövek kiválasztásában és elültetésében, de azóta nem volt alkalma megnézni a fejlődésüket.

Ahogy sétáltunk a kertben és egymás után megnéztük az újabb és újabb rózsabokrokat, észrevettem, hogy a lelkipásztor egyre dühösebb lett.  
Hirtelen megállt és felkiáltott: „Elég!”
Mindannyian rémülten néztünk rá.
„Amit itt látunk, az teljesen lehetetlen” – kiabálta.

Látva a tanácstalan arcokat, kicsit nyugodtabban folytatta.

 „Valamit be kell vallanom. 
Tudják, a feleségem az elmúlt három évben minden nyáron, a szabadságom idején elvonszolt ide, csak azért, mert szereti ezt a közösséget. 
Nekem viszont szilárd meggyőződésem, hogy Önök valamennyien bolondok. 
Ez a sok marhaság a kozmikus energiáról, a növényekről és a szeretetről. Nevetséges! 
És idehoz engem, függetlenül attól, hogy én pecázni szeretnék. 
Úgyhogy elhatároztam, hogy bebizonyítom, hogy amit Önök csinálnak, az lehetetlen. 
Felajánlottam, hogy segítek a rózsatövek kiválasztásában és elültetésében.”

 „Több mint harminc éve tanulmányozom a rózsákat és pontosan tudom, hogy mi az, ami ebben a talajban, ilyen éghajlati viszonyok között megterem.

Amikor összeállítottam a Findhornban elültetendő rózsákat, olyan fajtákat választottam ki, amelyeknek semmi esélyük nem volt, hogy ezen a helyen megmaradjanak. Semmi esélyük! 
Minden egyes rózsának teljesen alkalmatlan ez a hely és semmilyen adat nincs arról, hogy valaha ezen a területen ezek a rózsafajták megmaradtak volna. Némelyik fajta egyáltalán nem nő üvegházon kívül. Mégis mindegyikük itt virul az orrom előtt!”

 Szünetet tartott egy pillanatra és ránk nézett. 
“Soha nem hittem volna, ha nem látom a tulajdon két szememmel.”

 A rózsák látványa meggyőzte, hogy az emberek energiája befolyásolhatja a körülöttük lévő világot. Attól a naptól kezdve ő lett Findhorn leglelkesebb támogatója.

A történet Marci Shimoff: Love for no Reason című könyvéből származik.
A történetet elmesélte: David Spangler

Képtalálat a következőre: „rózsák”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése